4 нарушения на скоростта с 10-20 км/ч е имал преди шофьорът на джипа на НСО, с който катастрофира Кирил Петков

0

4 нарушения на скоростта с 10-20 км в час е имал в миналото си водачът на автомобила на НСО, който катастрофира в сряда във варненския квартал Аксаково.

Това разкри комисар Мария Ботева от Пътна полиция пред Нова тв.

В катастрофиралата кола се е возил Кирил Петков, който е отивал на партийна среща. В инцидента загина водачът на другата кола, който не е спрял на знак Стоп и е отнел предимството на джипа на НСО.

Направена е проверка на историята на нарушенията на двамата водачи – от момента на придобиването им на правоспособност досега. Особено по отношение на починалия водач може би в момента не е тема да обсъждаме колко и какви са неговите провинения. Също и за водача на автомобила на НСО, но онова, което мога да кажа е, че във всички случаи техните провинения са назад в годините, по-скорошни, които имат, са такива, които не влияят пряко на безопасността на движението по пътищата от гледна точка на попадане в рискова ситуация и предизвикване на ПТП, коментира комисар Ботева.

Запитана дали шофьорът от НСО има много нарушения в миналото, отговорът беше „Не“.

Онова, което е нарушил, е било свързано предимно с неправилни действия от негова страна, те не влияят пряко на пътно-транспортния травматизъм, допълни тя. И даде за пример неправилно паркирано превозно средство.

На въпрос дали е имал проблеми със скоростта, комисарят обясни, че са „пренебрежимо ниски“, както ги наричали някои системни нарушители. Запитана дали става въпрос за превишаване на скоростта с 10-20 км в час, Ботева отговори с „Да“. Всичко като регистрирани такива нарушения са 4, допълни тя.

Всички автомобили на НСО имат необходимите документи, преминават годишния технически преглед, конкретният автомобил също. Имат сключена „Гражданска отговорност“ на автомобилистите, но когато става въпрос за такива организации – полицата е колективна. Тези автомобили, както и тези на МВР, те са с колективни застраховки и по друг ред преминава заверяването на годишния технически преглед, обясни комисар Ботева.

На въпрос дали са правени проби за алкохол и наркотици на шофьорите на двете коли тя обясни, че всичко, което е зависело към момента от служителите на МВР, е предприето. Там, където е в невъзможност да бъде взета такава проба на място, се взима кръвна проба в медицинското заведение и такава е взета, в това число и от трупа на починалия шофьор, обясни Ботева. Взета е проба за алкохол и наркотици и от шофьора на НСО и резултатите се изчакват.

На въпрос дали пътниците в колата на НСО са пътували с колани, тя обясни, че всичко е в процес на разследване и когато бъде оповестена цялостно проверката, ще бъде оповестено.

Участъкът, на който се случи тежката катастрофа, не се характеризира като участък с концентрация на ПТП-та или като рисков, категорична бе Ботева. Тя обясни, че при първоначалния оглед знакът „Стоп“ е поставен на правилното място, въпрос на експертиза е.

По повод тежката катастрофа в Пловдив, при която загинаха двама младежи, Ботева обясни, че в началото на следващата седмица ще излезе резултатът от теста за наркотици на Кристиан Екмекчиян. Алкохолната проба е отрицателна.

21-годишният мъж е бил правоспособен към момента, с по-малко контролни точки. Но в неговия случай някой си играе с пресмятане на контролните му точки, защото той е бил нов водач допреди година и там точките са по-малко. Потвърдено е обаче, че е имал 16 акта и фиша.

За първите 16 дни на май се увеличава броя на нарушителите, но не е ясно колко от тях са абитуриенти.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.