Данчо Релето от „Наглите“ откраднал джипа на Лена Бориславова, докато е под домашен арест

0

Баджанакът на Бай Миле бил посредникът между МВР и рецидивиста за връщането на возилото

Даниел Димитров – Данчо Релето от бандата за отвличания „Наглите“ и сподвижниците му от автомафията Софиянеца и Пирона са основните заподозрени от МВР за откраднатия и впоследствие върнат джип на Лена Бориславова, научи „Уикенд“ от свой източник от силовото ведомство.

Преди седмица чисто новият джип „Тойота“ RAV4 на бившата говорителка и съветничка на Кирил Петков беше задигнат от паркинг пред дома й в столичния квартал „Лагера“, където Лена живее заедно с депутата от „Продължаваме Промяната“ Мирослав Иванов и с новородената им дъщеричка Деа. Кражбата на возилото, случила се късно след полунощ, е била заснета от камера за видеонаблюдение, монтирана пред блок №4. На видеозаписа се вижда как маскиран мъж, облечен в черни дрехи и въоръжен с устройство за копиране на сигнала от оригиналния ключ, отваря колата на Лена и след няколко секунди си тръгва с нея.
Седмица след кражбата на джипа возилото беше открито от полицията, зарязано в нива в столичния квартал „Люлин“. Джипът е бил старателно

почистен от следи с белина и с перилни препарати,

като единствената липса по него е монтираното бебешко столче на задната седалка, задигнато от апашите. Японската машина за 90 000 лева, взета миналото лято на лизинг от Лена Бориславова и Мирослав Иванов, вече е върната на излязлата в отпуск по майчинство говорителка на експремиера Кирил Петков, обявиха от СДВР.
Източник на „Уикенд“ от вътрешното министерство разкрива, че най-вероятните автори на кражбата на джипа на Лена са предсрочно освободения от затвора бандит от „Наглите“ Данчо Релето и джамбазите Софиянеца и Пирона. Въпросното трио разполага с техника за прихващане на сигнал, отключване и запалване на автомобили от японските марки „Тойота“, „Мазда“ и „Нисан“. Преки доказателства срещу Релето и сподвижиците му обаче няма и поне на този етап те не могат да бъдат арестувани и подведени под отговорност за поредната дръзка кражба на скъпоструващ автомобил.
Скандална подробност около Данчо Релето е, че само за последната година той е арестуван рекордните три пъти с крадени автомобили, но въпреки това не търка наровете на тъмницата, а е въдворен под домашен арест. Димитров обаче все още не е оборудван с електронна гривна на крака си, въпреки настояването на криминалистите. „Данчо Релето

излиза всяка нощ да краде автомобили

докато е под домашен арест благодарение на съдии от Софийския районен и Софийския градски съд, които упорито отказват да го оставят за постоянно в ареста или поне да му поставят гривна на крака с джипиес сигнал“, негодуват криминалистите от отдел „Автокражби“ към СДВР. Те са убедени, че главорезът от бандата за отвличания „Наглите“ плаща солидни рушвети на магистрати, за да не бъде задържан за постоянно, а старите му дела за кражби на автомобили да прашастват в прокуратурата.
Неофициално се твърди, че още в деня след кражбата на джипа на Лена Бориславова Данчо Релето е бил посетен от полицаи и разпитан в дома си, без обаче да признава нищо. Ченгета провели беседи и с Божидар Стоицев, баджанак на убития сикаджия Милчо Бонев – Бай Миле, за когото се знае, че е посредник между автомафията и собственици на задигнати возила, които да бъдат върнати след платен откуп. Няколко дни след като Стоицев, който живее на семейни начала с Ива, сестрата на вдовицата на Бай Миле Силвия Панаголова, бил профилактиран от МВР, джипът на Лена Бориславова бил зарязан от крадците в нива край „Люлин“.
Предположенията на ченгетата са, че

джипът на Лена е щял да бъде разфасован

и разпродаден на части в автоморга, стопанисвана от сина на Данчо Релето. Смята се, че през последните няколко месеца родната автомафия захранва с части на нови японски возила автопазара в Полша. Частите се изнасят с подправени документи, или чрез контрабанда, а канала се контролира от босовете на автомафията в София Светослав Петков – Лъвицата и Красимир Пешев – Краси Мраморския. Като съпричастен към бандата мнозина сочат и тартора на „Наглите“ Прокопи Прокопиев – Културиста, който преди няколко месеца също излезе предсрочно от затвора за серия от отвличания на богаташи.
Основният заподозрян за кражбата на джипа на Лена Бориславова – Данчо Релето от „Наглите“, за последен път беше арестуван в нощта на 5 срещу 6 ноември м.г. в рамките на специализирана полицейска операция срещу автоджабазите в цяла София, при която беше закопчан и друг знаков бандит – Димитър Симеонов – Турчина. Тогава Релето, Турчина и още двама мъже бяха спипани в хале, намиращо се в района на складовете в квартал „Илиянци“, докато разфасоват откраднат два часа по-рано автомобил „Тойота“ CHR. Японското возило на стойност около 60 000 лв. е било задигнато пред жилищен блок в „Дружба“, а автомобилът веднага е бил откаран от Димитров и Митко Турчина в нелегален автосервиз, за да бъде разфасован и продаден на части. Задигнатият джип е собственост на бившия шеф на Софийската военноокръжна прокуратура Трендафил Трайков. Въпреки, че и Релето, и Турчина са заковани с

ДНК следи, оставени по возилото на прокурора

и са спипани в момент, в който разкостват джипа, двамата са пуснати на свобода от съда след 72-часов престой зад решетките.
Даниел Димитров, който трябваше да излежи в затвора 18-годишна присъда заради участие във всичките 13 отвличания на „Наглите“, но през януари 2022 г. беше пуснат от съда 3 годии по-рано, беше закопчан в началото на април м.г. отново с крадена „Тойота“ в депо в столичния кв. „Надежда“, водещ се неофициална собственост на братя Лебешковски, също подсъдими като част от бандата за отвличания „Наглите“. Въпреки безспорните улики, че Релето е задигнал собственоръчно тойотата, и тогава магистратите от Софийския районен съд го пуснаха на свобода под гаранция от 3000 лева, а прокуратурата не протестира мярката му за неотклонение.
В края на месец юли м.г.. Даниел Димитров отново се оказа с белезници на ръцете – арестуваха го заедно с апашите Главата и Софиянеца в депо за разфасоване и в компанията на два откраднати автомобила. Магистратите от Софийския районен съд обаче отново прецениха, че

Данчо Релето не е опасен за обществото

и го пуснаха под парична гаранция, този път леко завишена на 5000 лв.
Смята се, че Данчо Релето е инвестирал своя пай от прибраните откупи от жертвите на „Наглите“ в софтуерни машини за разбиване защитата на японски автомобили от марките „Тойота“, „Лексус“ и „Нисан“ и е участвал в кражбите на над 100 японски возила в София само през последната година. За да прикрива дейността си на автоапаш, Релето работи като таксиметров шофьор и с таксито си обикаля по нощите из софийските квартали, возейки поне един свой съучастник, все едно, че му е клиент. Криминалисти издават, че групата около Данчо Релето разполага с поне 10 халета, в които мигновено се разфасоват откраднатите автомобили и впоследствие частите им се изнасят.

Вече не изнасят крадените коли цели, а на части в Полша – от там заминават за Русия

Нова мода се наблюдава в престъпния свят. В последните 2 години откраднатите автомобили вече не се продават цели, а старателно се разглобяват на части и се продават по този начин. На вторичния пазар отива всичко – в България се пласират гумите, огледалата и стъклата и дребните детайли, а двигателя и по-едрите части заминават по специално изграден канал за Полша, разкрива източник на „Уикенд”.
Това е новата мека за крадените коли – край Варшава и Краков има десетки автосервизи, които „сглобяват” крадени коли, основно предназначени за Русия, където от 2 години има ембарго за внос на нови автомобили заради войната в Украйна. Понеже е рисково колите да заминават цели, тъй като трябва да се преминат няколко граници, се изнасят на части и в Полша се комплектоват там. Сервизите работят и за немски и полски клиенти, като за тях се подменят само части на коли с изтекла гаранция.
„Крадците у нас си имат нов сигурен канал. Да, печелят доста по-малко от един автомобил – взимат едва около една трета от стойността му на части, но по този начин не оставят никаква следа. За това е важно колата да бъде разглобена колкото се може по-бързо и частите да се държат на поне 3 различни адреса, за да не се докаже при евентуална издънка, че са от конкретен задигнат автомобил”, разяснява криминалист пред „Уикенд”.
Най-търсени от крадците си остават високия клас лимузини – „Мерцедес”, „Ауди”, БМВ, „Тойота”, джиповете „Рейндж Роувър”, както и японските марки. Пазар обаче имало и при по-евтините марки, стига да са от модели, произведени след 2019 г.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.