52 Г. СЛЕД КАТАСТРОФАТА! Алфа ромеото на Гунди сее проклятие

0

Регистрационната табела СГ 9999 се оказва фатална за млад фен на „Левски“

Днес се навършват точно 52 години от катастрофата в прохода Витиня, в която загиват великите футболисти Георги Аспарухов и Никола Котков. Алфа ромеото, управлявано от Гунди, се забива в резервоара на изскочил на пътя камион ЗИЛ. От удара луксозната спортна кола се възпламенява на момента и изгаря заедно със спътниците в нея. Оказва се, че проклятието на този автомобил се пренася и впоследствие.

Георги Аспарухов
Георги Аспарухов

Когато футболните национали на България се класират за световното първенство в Мексико през 1970 година, им раздават по 1200 долара. Играчите полудяват от радост, защото до този момент не са виждали толкова много пари накуп. Фаталното алфа ромео по онова време е въпрос на изключителен лукс. За да си го позволи, Аспарухов инвестира дългогодишни спестявания. През 1963 той година започва фиктивно работа в Министерството на земеделието и хранителната промишленост, каквато е практиката в социалистическите години. Получава заплата от 90 лева на месец. Щом го назначават, Гунди от чувство за дълг още на следващия ден се явява на работа, въпреки че по това време вече е действащ футболист на „Левски“ и национал. Като го виждат в министерството, всички се шашкат. Той казва: „Аз не разбирам много от икономика, но мога да помагам с каквото ми кажете. Ако трябва, ще разнасям писмата“.

Алфа ромеото взема за 2200 долара, като продава мерцедеса си на вратаря Георги Каменски, а останалото доплаща с премията от Мексико. Точният модел е Alfa Romeo Giulia GT.

Мигове след фаталния удар
Мигове след фаталния удар

„Спомням си много добре колата. Тя беше много елегантна за времето си. Помня дори как я карах от скута на баща ми“, казва синът на Гунди – Андрей.

„Колата е била конфискувана на Калотина от италианец. Беше чисто нова, на не повече от 20 000 километра. Истински звяр. Последната дума на технологиите по това време. Двигателят бе над 160 коня. Въобще суперавтомобил“, обяснява Бончо Дунев, който е един от най-добрите ни рали състезатели по това време. Аспарухов отива лично при вътрешния министър Ангел Солаков, за да му иска автомобила.

Мистериозен, но абсолютно реален факт е свързан с прословутия регистрационен номер СГ 9999 на фаталната кола. Когато лъскавото возило се удря в ЗИЛ-а на „Витиня“, табелата на автомобила изчезва. Има две версии за това. Според първата при взрива номерът изхвърча далече встрани. Тиражира се и информация, че табелата е свалена от човека на МВР, който разследва инцидента. Факт е, че прокълнатият номер се озовава в 11-годишен запален фен на „Левски“ на име Здравко Енчев, син на известен хирург от Ботевград. Часове след катастрофата запалянкото и родителите му минават с колата оттам и случайно намират табелата.

Много рядък кадър в минутите след инцидента
Много рядък кадър в минутите след инцидента

Хлапето я взема със себе си и решава да я задържи за спомен. Проклятието продължава. Няколко години по-късно, когато Енчев е приет студент в София, той намира смъртта си внезапно. Бащата изхвърля автомобилната табела. Не е ясно къде се намира регистрационният номер на Гунди сега… Изгорялото алфа ромео е дадено за скрап в Перник. Цялата история е разказана в книгата „Гунди – какъвто не го познавате“ на издателска къща „Труд“.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.