Гранични полицаи прибрали 2000 евро, за да пропуснат автобуса-убиец с мигранти

0

Българи, а не изправените пред съда трима сирийци Абдулах Шерефли, Ахмад Муфед и Омар Адиан, са ръководили канала за трафик на нелегални мигранти през Малко Търново, завършил със смъртта на полицаите Йордан Илиев и Атанас Градев. Двамата служители на МВР загинаха в жестока катастрофа на кръговото кръстовище „Трапезица“ в Бургас при самоотвержен опит да пресекат пътя на автобус, натъпкан с 47 мигранти от Сирия, управляван от непълнолетния Омар.

Трагичната смърт на двамата полицаи и последвалите разкрития, че бракувания и отписан от КАТ автобус с фалшива регистрационна табела от Нидерландия е бил пропуснат от два поста на „Гранична полиция“, преминавайки почти 90 км., без да бъде спрян, принудиха служебния вътрешен министър Иван Демерджиев открито да заговори за участието на полицаи на средно ниво в схемата на каналджиите. Цяла седмица след смъртта на Йордан Илиев и Атанас Градев обаче

няма арестувани служители на „Гранична полиция“.

Единственият, който го отнесе, беше зам.-шефът Деян Моллов, който подаде оставката си след изрично настоявяне на Демерджиев. Отстраненият началник в „Гранична полиция“ Деян Моллов минаваше за протеже на доскорошния МВР шеф Бойко Рашков, който след смъртта на двамата полицаи в Бургас беше посочен за основен виновник за възхода на каналджийството от предшествениците си Младен Маринов и Христо Терзийски.
Няколко независими един от друг източници на „Уикенд“ потвърдиха думите на Иван Демерджиев, че служители на „Гранична полиция“ участват активно в трафика на мигранти. През последните месеци „Уикенд“ на два пъти е писал за замесени полицаи в особено доходоносния каналджийски бизнес. Оказва се, че в схемата на каналджиите са въвлечени и висшестоящи чиновници от Държавната агенция за бежанците, както и служители от мигрантския център в Харманли.
„Арестуваните сирийци Абдулах Шерефли, Ахмад Муфед и Омар Адиан са подизпълнители на каналджиите. Тримата са били

наети от знаков крими бос от Хасково

да превозят с автобус мигрантите. Всеки един от 47-те сирийци е платил по 3000 евро в Турция, за да бъде прекаран нелегално през България в Сърбия. Бежанците са поемани в Сърбия от представители на местната мафия, които ги вкарват нелегално в Румъния срещу още 3 000 евро. Плащанията се извършват чрез арабската система „хавала“, като мигрантите не носят документи и пари в себе си, за да не бъдат ограбени“, разказва източник на „Уикенд“.
Макар „знаковия крими бос“, да не бе посочен поименно, става въпрос за Кръстю Кръстев – Къци Маймуната, влиятелна фигура от подземния свят от средата на 90-те години на миналия век, специализирал се в трафика на големи пратки хероин от Турция към Европа, категорични са източници на „Уикенд”. Твърди се, че през последните години крими организацията на Къци Маймуната е важна брънка от

международна схема за нелегален трафик

на афганистанци, сирийци и африканци, влизащи в Европа от Турция през България.
Преки доказателства за ролята на Кръстю Кръстев – Маймуната в каналджийската схема няма, но според запознати мастития гангстер има огромно влияние в управата на миграционния център в Харманли, откъдето уж избягали обвинените за трафика на бежанци и тежката катастрофа с двама убити полицаи сирийци Ахмад Муфед и Омар Адиан. Младежите обаче са се ползвали с благоволението на началниците от центъра за мигранти в Харманли – често са били пускани за по няколко дни, като всички въдворени в бежанския център мигранти са знаели, че през тях минава каналджийска схема през странджански села и Малко Търново.
Съмненията за водещата роля на български бандити в каналджийската схема се подхранват и от фирмата-продавач на автобуса, използван от триото сирийци Абдулах, Ахмад и Омар, за да бъдат превозени 47-те проникнали нелегално в България мигранти. Ден след смъртта на полицаите Йордан Илиев и Атанас Градев, собственик на автоморга от Хасково беше задържан, тъй като е продал срещу 6000 лв. на сирийците бракувания автобус от кърджалийската фирма „Вирджиния-Н“ ЕООД, собственост на бизнесмена Петко Костов. Според запознати, автоморгата в Хасково, откъдето е осигурено возилото, е под неофициалния контрол на Кръстю Кръстев – Маймуната.
„Публична тайна в Хасково е, че

в автоморгата се правят тайниците за дрога

на тировете, които обслужват наркоканалите на Къци Майнуната. Най-вероятно сделката с автобуса на „Вирджиния – Н“ е фиктивна и служи като застраховка на каналджиите при евентуален сакатлък, който за съжаление се случи на 25 август“, разкрива запознат.
Смята се, че сред главните действащи лица в каналджийската схема е директорът на регионалната дирекция на „Гранична полиция“ в Смолян Ивайло Стоянов – Иво Бебето, както и шефове от бургаската структура на „Гранична полиция“. Казват, че каналджиите получават предварителна информация от служители на „Гранична полиция“ откъде точно да прекарат големи групи мигранти, като тарифата е по 100 евро на човек.
Впоследствие прекараните през границата с Турция мигранти се отправят до предварително уточнено от каналджиите място, за да бъдат натоварени в микробуси, автобуси, или камиони. Според недоказаната мълва, която обхожда Бургас,

трафикантите плащат на гранични постове,

разположени в село Маринка и на пътя между Китен и село Лозенец. Именно през село Маринка е минал и автобуса-убиец, управляван от 15-годишия сириец Омар.
„В Инспектората към МВР е стартирало разследване срещу граничните постове, които са пропуснали автобуса. Има данни, че граничния пост в село Маринка е получил 2000 евро подкуп, за да не спре возилото. С автобуса се е движила и кола със старозагорска регистрационна табела и със затъмнени прозорци. Автомобилът е следвал автобуса чак до Бургас, когато е започнало полицейското преследване. Фактът, че колата с возещите се в нея мъже все още не е установена подсказва, че става въпрос за организирана схема за трафик на бежанци, в която сирийците Омар, Ахмад и Абдулах са само подизпълнители“, твърди източник на „Уикенд“. Според думите му, каналджиите отдавна използват афганистанци, сирийци и други чужденци като шофьори, прекарващи бежанци през България, за да избегнат наказателната отговорност.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.