Банкерка задигна рекордните 1,5 млн. лв. от финансовата иституция, в която работи, и цели две години не я хванаха. Номерът на Весела бил, че плащала минимални вноски по кредитните карти, които издала, уж за свои клиенти.
Жената е работела като специалист в отдела за обслужване на специални клиенти. Това на практика са всички клиенти на банката с депозити от над 20 000 лв. До този момент била с безупречна репутация, имала над 15-годишен стаж в банкирането. Последните 5 години работела именно в ограбената от нея институция. Клонът на банката бил на столичния бул. „Цар Борис III”.
Не е ясно как точно Весела се е изкушила след толкова дълго време или едва тогава е разбрала как да действа. Нейни колеги казват, че кражбата съвпада с началото на връзката й с наперен столичен адвокат. Според тях той може и да я е подтикнал към кражбите, а някои дори подозират, че парите са били за него. Схемата работела по следния начин.
Весела издала над 50 кредитни карти с големи лимити, уж предназначени за клиенти на банката.
Веднага след това тя ги ошушкала до стотинка, но не духнала за топлите страни. Вместо това всеки месец Весела внасяла минималната вноска по тях. Хитрината била в това, че след като ги вкарала веднъж, тя теглела парите повторно.
Така всеки месец покривала разходите по кредитните карти с едни и същи пари, които напускали сметките, колкото отново да попаднат там, но като плащане за следващия месец. Вероятно затова дамата е избрала да направи източването с карти, а не с кредити. При тях вноските са по-големи, а и не се теглят обратно. Дори при овърдрафт кредитите човек може да ползва повторно не цялата върната сума, а само част от нея.
Заради вноските от банката не забелязали нищо. Дори минали цели 2 годишни ревизии, без измамата да бъде разкрита. До нейното разплитане се стигнало случайно. Един от клиентите на Весела поискал да си открие кредитна карта. Това станало по времето, по което личната му банкерка била в отпуск. Затова мъжът бил обслужен от друга служителка. Тя попитала човека какво става с първата му кредитна карта. Той обяснил, че няма такава и така измамата лъснала. Започнало разследване. От банката в началото решили, че се касае за някаква техническа грешка. При по-задълбочена проверка обаче в трезора забелязали, че голяма част от клиентите на Весела са с празни кредитни карти и внасят минималната вноска, която после бързо теглят. Финансистите се свързали с хората, на чието име били издадени пластиките. Всичките отрекли да имат кредитни карти и така Весела била разкрита.
В началото банкерката не признала нищо. Съгласила се да говори едва след като сключила споразумение с банката. Според него тя трябва да върне парите с лихвите за 20 години, а финансовата институция няма да я дава на прокурор. Причината да не го направят е имиджова – от компанията не искат да се разчуе и акциите им да спаднат.
Точно това се случи при подобен случай във Варна през м.г. Тогава специалистът „Банкиране на дребно“ Невена Йорданова прехвърли над 1 млн. лв. от сметки на клиенти в личната си сметка. След това преведе парите по куриер на виртуалното си гажде. Запознала се с него онлайн, но така и не се срещнали на живо. Пред нея той се представил като Сергей. Обяснил й, че парите му били нужни, за да разреши финансовите си проблеми. По-късно обаче се оказа, че мъжът се казва Михаил, има друга приятелка и 2 деца. Банката даде Невена на прокурор, а в съдебната зала публично достояние стана и коя е финансовата институция. Акциите й моментално се сринаха и загубите се изчисляваха на между 10 и 15 млн. лв. Смята се, че именно заради това при новата измама с Весела не се е стигнало до сигнал в полицията и прокуратурата, а ситуацията се развила изцяло зад кулисите.