В страница в социалната мрежа Фейсбук alarma.bg попадна на оплакване от дама, на която при покупка в аптека й бива начислена такса в размер на 1 лв. затова, че заплащането минава през ПОС терминал. Дамата споделя, че плаща по-високи такси за месечна поддръжка на картата и съответно няма такси при теглене и разплащане.
„Здравейте, има ли майки, които работят в банка? Случи се следното: в Банско сме със семейството. Наложи се да купя нещо от аптека и заплатих през Пос устройство. Малко след това с изненада установих, че на касовия бон ми беше начислена такса плащане с Пос терминал на стойност 1 лв. Не ми е до този лев, но това законно ли е изобщо? Плащам по – висока месечна такса поддръжка по картата ми и следователно нямам такса за теглене и разплащане. На въпрос от моя страна, това законно ли е? Ми беше отговорено от аптекаря, че шефът така му бил казал, че Пос устройството си теглело такса при разплащане…, което за мен са пълни глупости, защото той ми добавя таксата като артикул в касовата бележка и след това вписва сумата в Пос устройството … Някой да ми обясни ако не разбирам. А, ако това е някакъв нов начин да измъкват по малко пари от клиентите си, то къде бих могла да подам сигнал?“
Някои от коментиращите стигат до извода, че това е законно, но некоректно ако на клиента не му бъде съобщено предварително за начисляваната такса.
Други запознати с подобни похвати коментират, че търговецът е сключил договор с банката, а не с клиента и на своя глава добавя сумата в сметката, но за да направи операцията законна издава касов бон и плаща данъците. За един ден търговецът си избива разхода за пос терминала, а останалото си е чиста печалба.
Друга дама в коментар обяснява, че се е допитала до адвокат, съветът на който е да бъде пусната жалба с приложени снимки на аптеката, че никъде на мястото не е обявено, че ще бъде начислена съответната такса.